Friday, September 11, 2009

bulan ramadhan ini

Aku rasa ramadhan tahun ni lebih bermakna dari ramadhan seblom2 ni..sebab aku dapat berbuka posa kat rumah..stay kat rumah n berbaik ngan abah..Alhamdulillah, walaupun tak la banyak berubah kat rumah tapi bila aku leh bercakap ngan abah bagi aku satu permulaan yang baik untuk ramadhan tahun ni. Kalau diikutkan 3 tahun tue satu jangka masa yang lama untuk aku merajuk tak nak balik..dan bercakap..hurm..Alhamdulillah aku cuba buka hati belajar untuk menerima..dan belajar tentang sesuatu yang hilang..Semua ni aku belajar dari seseorang yang selalu ingatkan aku tentang senyum. Dia cakap aku berhak untuk hidup bahagia. Layak kah aku untuk bahagia? TERIMA KASIH..Tanpa aku sedar, aku dah banyak berubah menjadi lebih baik semua sebab kata2 dia. Tanpa sedar aku belajar untuk senyum..

Dalam senyum aku simpan luka..dah tiga orang tak ada kat sini, rumah tambah sunyi tanpa mereka. Aku bukan lupa..cuma aku teragak agak..atau mereka yang sengaja tinggalkan aku..Aku keliru.Tapi aku tetap tunggu. Kalau mereka tak akan ada..aku tetap tunggu.Tak apa la..yang penting dalam hati, aku tahu aku sayang mereka.

Hmm.. ntah la raya tahun ni aku raya kat rumah di sabah atau kat semenanjung? aku pun tak tau lagi..Dua tempat ni aku sayang. Kat sini aku membesar, kat sana aku dilahirkan..kat sini aku pernah terasa kehilangan..kat sana aku masih ada keluarga tapi bukan milik aku. Kalau korang kat tempat aku agaknya korang tak akan faham apa yang aku rasa..sebab aku faham tak semua orang faham apa yang aku rasa.Jadi aku tak kisah. Ramadhan ni aku luka..tapi Tuhan hapuskan luka tue dengan memberikan aku kebahagiaan dengan memperbaikan hubungan aku yang hilang.

No comments:

Post a Comment