Friday, September 11, 2009

tentang aku


TENTANG akU



Aku terasa seperti bangkai
Sama seperti semalam..
Bernafas?
Masih bernyawa?
Bisik keluhan pedih
Kenapa tak tarik
saja nyawa yang tersisa..
Aku penat.
Aku letih...
Aku sesak..
Setiap rusukku,
Sendiku,
Urat malah tiap titis merah
Masih terasa pedih..
Sama seperti semalam..

Hari ini kau terus menyakiti aku
Kami...
Kata kata yang terpacul
cuma satu janji kosong!
Aku ingin berhenti berharap..
Aku penat....

Berhenti menangis!
Kenapa perlu menangis melihat aku begini?
Bukankah aku menjadi seperti yang kau mahu?
Demi kebahagiaan
kehancuran akan setia menjadi bayang-bayang
aku...

Gelap..
Hitam..
Padahal aku punya mata.
Aku menjadi buta..atau
mungkin sengaja menjadi buta?
Walau aku boleh melihat
Segalanya tetap gelap..

Biar..
Biar mataku yang bercerita

No comments:

Post a Comment