Saturday, February 6, 2010

MOre personal in me..

Streess bila marah?


Kalau MARAH apa nak buat?kawan aku cakap ISTIGFAR bebanyak.kawan aku yang lagi satu cakap ko belasah je orang yang buat ko marah tu,pueh ati!Aku nak buat gak camtuh TAPI kalau orang tu orang yang kita dah anggap macam ayah sendiri..kawan sendiri..atau abang kita sendiri..nak belasah macam mana??kawan aku cakap g la amik air wuduk..hmmm..masalahnya aku nie agak keras hati wuu~tak hilang gak..cara aku kalau tengah marah aku banyak berdiam diri..(Salah.Patut kena luahkan?tapi tak leh..aku cuba bukan tak cuba) Masalah aku bila aku tengah marah aku tak leh tengok orang yang aku tengah marah tue..takut tambah MARAH+BENCI jadinya?? aku pergi jauh2...aku g somewhere yang leh menenangkan perasaan aku.

Hmm...............tempatnya?bergantunglah kat mana aku leh lepaskan geram..Nak jerit, lepaskan semua tapi nanti orang cakap aku gila plak..(apasal minah nie jerit2 kan?kan?) Aku sedar gak kalau aku marah aku susah nak bertegur sapa ngan orang sekeliling aku.AKU SEDAR...(aku diam, tapi pelik cara aku tue macam marah kat semua org je..huuh~susah btul..kalau aku bercakap gak aku lagi nak cari gaduh ngan semua,nanti tak pasal2 aku marah semua orang..tue la aku diam) Nasihat aku..kalau aku tengah marah,jangan paksa aku bercakap atau call aku..KONONnya nak explain wat happen atau nak tenangkan aku..kadang2 orang leh terasa ngan aku sebab aku buat tak endah...huhu..kalau marah aku selalu tendang pintu tak pun tumbuk benda.. (huhu..kena kurangkan~) Aku cuba kurangkan gak perbuatan yang violent nie..Aku selalu tak fikir sangat apa perasaan aku bila pukul memukul ni..(at least aku cederakan diri sendiri bukan orang lain?sakit tu aku yg rasa sendiri..huhuhuhu) tapi bila dah banyak bercakap ngan member2 yang amik berat tentang keselamatan diri aku..orang2 yg sayang kat aku selalu nasihat jgn wat benda tak elok nie…huhuu..aku sedar aku milik orang ramai, diri sendiri bukan bukan milik diri..jadi aku kurangkan sikap ganaz tue.. TAPI kan..bila aku tak pukul something..aku nanges tak berhenti pastu kepala aku jadi sangat sakit.Argghh.....konfiuus!!T_T maybe blogging sometimes help me a lots?somehow rasa…..lega…hmm..ntah laa…

No comments:

Post a Comment